ArtDei
НАЦІОНАЛЬНИЙ МУЗЕЙ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ МУЗЕЇВ: досвід соціального дослідження
4 червня відбулась публічна презентація результатів соціального дослідження аудиторії та музейного простору Національного музею Тараса Шевченка. Присутніми на події були студенти магістратури, завідувачка, викладачі і викладачки кафедри галузевої соціології, деканеса факультету соціології та Проректорка з науково-педагогічної роботи (гуманітарні питання) Київського національного університету імені Тараса Шевченка, а також керівництво та працівники Музею.
Презентація дослідження є результатом спільного проєкту співпраці між факультетом соціології Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Національним музеєм Тараса Шевченка в рамках проходження студентами факультету соціології Практики з соціальних досліджень. Метою дослідження, замовником якого виступив Музей, було широкопланове вивчення образу та практик відвідування музею як реальними, так і потенційними відвідувачами, їхні враження та очікування. Студенти магістратури 1 року навчання за освітньою програмою «Соціальні технології» вирізнили в деталях «портретні нюанси» основної аудиторії Національного музею Тараса Шевченка, з’ясували мотивацію відвідування музею: наскільки комфортно, як сприймається процес обслуговування, наскільки пізнавальними є експозиції, які заходи запам’яталися. В ході дослідження було здійснено візуальний аналіз музейного простору з позиції відвідувача, який приходить вперше, вивчено особливості обізнаності та думки постійних і потенційних відвідувачів Національного музею Тараса Шевченка, з’ясовано ставлення до музейних просторів сучасних музеїв і яке місце займає в порівнянні Національний музей Тараса Шевченка, проаналізовано контент соціальних мереж музею та його представленість в медіа.
В процесі дослідження було зібрано достатній об’єм даних для подальшого ґрунтовного аналізу, якісно проаналізовано інформацію щодо інтенцій та уявлень відвідувачами образу успішного сучасного музею, з’ясовано елементи впізнаваності Національного музею Тараса Шевченка, запропоновано способи просування та пропагування відвідування музею потенційними відвідувачами. Дискусія щодо результатів дослідження, яка сформувалася наприкінці події, впевнено засвідчує важливість подібної співпраці між музеєм та університетом, про важливість реальних практичних кейсів в навчанні студентів, про цінність здобутого досвіду як для музею, так і для факультету соціології.
Керівниця Практики з соціальних досліджень,
к.соц.н., доц. Алла Петренко-Лисак